Telefon eWUŚ do konsultantów. Kontakt telefoniczny do centrali oddziałów w województwach. Infolinia telefoniczna dostępna dla klientów pod odpowiednim numerem telefonu.
Usługa eWUŚ
Rozwinięciem skrótu eWUŚ jest Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców. Jest to usługa, która zapewnia sprawdzenie i natychmiastowe potwierdzenie posiadania praw do darmowej opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Swoje informacje eWUŚ aktualizuje każdego dnia z wykorzystaniem danych otrzymanych od ZUS oraz KRUS. Dzięki systemowi możliwe jest sprawdzenie uprawnień po zalogowaniu na stronę. Po pierwszym zalogowaniu konieczne jest wypełnienie elektronicznego wniosku o korzystanie z usługi. Wniosek eWUŚ obejmuje przede wszystkim dane identyfikacyjne. Po pozytywnej weryfikacji korzystanie z portalu będzie możliwe.
Telefon eWUŚ
Wszelkie problemy i wątpliwości można wyjaśnić na prowadzonej infolinii telefonicznej eWUŚ. Prowadzona jest całodobowa infolinia eWUŚ, na której można uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania. Telefon eWUŚ infolinia prowadzona 24 godziny na dobę: 22 831 45 51. Oprócz infolinii istnieją numery telefonów do placówek eWUŚ w każdym województwie. eWUŚ telefon do każdej ze swoich oddziałów udostępnia na stronie internetowej. Każde województwo posiada osobną placówkę, które udostępniają numery telefonów eWUŚ dla zainteresowanych. Lista telefonów:
eWUŚ Dolnośląskie: 71 79 79 199
eWUŚ Kujawsko-Pomorskie: 52 32 52 700
eWUŚ Lubelskie: 81 53 10 500 oraz 81 19 488
eWUŚ Lubuskie: 68 328 77 77
eWUŚ Łódzkie: 42 275 49 41
eWUŚ Małopolskie: 12 29 88 386
eWUŚ Mazowieckie: 22 456 74 01
eWUŚ Opolskie: 77 40 20 176 oraz 77 40 20 169
eWUŚ Podkarpackie: 17 86 04 003
eWUŚ Podlaskie: 85 745 95 62
eWUŚ Pomorskie: 58 32 18 635 oraz 58 32 18 626
eWUŚ Śląskie: 32 735 19 00
eWUŚ Świętokrzyskie: 41 36 46 288
eWUŚ Warmińsko-Mazurskie: 94 340 67 12 oraz 800 133 773
eWUŚ Wielkopolskie: 800 800 805
eWUŚ Zachodniopomorskie: 801 00 22 72 oraz 91 881 99 72
eWUŚ na czerwono
System eWUŚ na czerwono oznacza, że nie jest się ubezpieczonym według informacji tego systemu. Oczywiście dane te nie muszą być poprawne. Jeśli wie się, że posiada się aktualne ubezpieczenie, istnieje możliwość pisemnego złożenia oświadczenia lub pokazania aktualnego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie.